ALLAH'A İMAN ETMEK VE GÜVENMEK

gülüzar
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
''Müminler kendilerine doğru gelen birleşik orduları gördüklerinde: '' Bu, Allah ve Rasulunün bize önceden söylediğidir. Allah ve Rasulü doğruyu söylemiştir.'' dediler ve gördükleri onların iman ve teslimiyetlerini artırır.'' (Ahzab suresi-22)

''O kimseler ki,  kendilerine: '' İnsanlar size karşı ordu topladı, onlardan korkunuz.'' denildiğinde. Onlar: ''Allah, bize yeter. O, ne güzel bir vekildir.'' derler. Bunun üzerine , toplanan ordu - Allah'ın nimeti ve lutfü sayesinde onlara hiçbir zarar vermeden geri döner gide.''(Al-i İmram- 173-174)

''Ölümsüz, devamlı hayatta olan Allah'a güven''(Furkan suresi-58)

''Müminler Allah'a güvensinler.'' (İbrahim suresi-11)

''Bir işe karar verdiğinde Allah'a güven.) Al-i İmran- 159)

'' Kim Allah'a güvenirse Allah ona yeter.'' ( Talak suresi-3)


''Müminler öyle kimseler ki, Allah anıldığında kalbleri titrer. Allah'ın ayetleri okunduğunda imanları artar. Onlar Rabb'lerine güvenirler'' ( Enfal suresi-2)

İbni Abbas (r.s)'dan. Rasulullah (s.a.v) (gece yarısı namaz kılmaya kalktığında= söyle dua ederdi:

''Allahümme leke eslemtü, ve bike Amentü, ve aleyke tevekkeltü ve ileyke enebtü, ve bike Hasemtü. Allahümme euzü bi İ'zzetike La ilahe illa Ente en tuzilleni. Ente'l- Hayyüllezi La temütü ve'l-Cinnu ve'l İnsu yemutune'' 

Allah'ım, Sana teslim oldum, Sana inandım ve Sana dayandım. Sana yöneldim. Senin için savaştım. Allah'ım beni saptırmandan, Senin izzetine, gücüne sığınırım. Senden başka ilah yoktur. Sen, sürekli dirisin ve hiç ölmeyensin, halbuki cinler ve insanlar (yani görünen ve görünmeyen şeyler) ölüler)

Hadis müttefekun aleyhtir (Müslim)

''Hasbunallah ve Ni'me'l- Vekil ;= Allah bize yeter. O, ne güzel vekildir.

İbni Abbas (r.a) buyurur ki: İbrahim (a.s) ateşe atıldığı an söylediği sözdür.

Muhammed(s.a.v)'in de '' Size karşı insanlar toplandılar, artık onlardan korkun'' dediklerinde: ''Hasbunallah ve Ni'me'l Vekil'' demiştir.


Ebu Hureyre (r.a)'dan rivayet olunur ki : Hz. Peygamber (s.a.v): ''Kalpleri kuş kalbi gibi birtakım kimseler cennete girerler.'' buyurmuştur.

Hadisi Müslim rivayet etmiştir. Kalpleri kuş gibi olmak demek, Allah'a tevekkül etmek demektir.

Ömer (r.a), Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyururken işittim, demiştir.

'' Eğer siz, hakkıyla Allah'a tevekkül ederseniz, tıpki sabahleyin kursakları boş çıkıp akşamleyin dolu dönen kuşların rızıklandırıldıkları gibi rızıklandırılırsınız.''
(Tirmizi)

Ebu Bekir Sıddık (r.a)'dan, Şöyle demiştir: ''Hz. Peygamber (s.a.v) ile mağarada iken (başımızın üstünde duran)  müşriklerin ayaklarını gördüm ve:'' Ey Allah'ın Rasulü, bunlardan birisi ayaklarına baksa, ayaklarının alt tarafında bizi görür'' dedim. O da '' Ey Ebu Bekir, üçüncüleri Allah olan iki kişinin ne olduğunu zannediyorsun'' buyurdu''

Hadis müttefekun aleytir.

Müminlerin annesi Ümmü Seleme (r.a) şöyle buyurdu. Hz. Peygamberimiz evlerinden çıkarken şöyle dua edermiş: 


'' Bismillah, tevekkeltü Alellah, Allahümme inni euzü bike en edılle ev udelle, ev ezille ev üzleme, ev echele ev yüchele aleyye.''

(=Allah'ın adıyla, Allah'a güvendim, Allah'ım sapmaktan ve saptırılmaktan; hata yapmaktan ve yaptırılmaktan; haksızlık yapmaktan ve haksızlığa uğramaktan;  cahillik etmekten ve bana cahillik edilmesinden Sana sığınıyorum.)
Hadis, hasen hadistir (Tirmizi)

Enes (r.a)'dan. Şöyle buyurmuştur: ''Rasulullah (s.a.v) '' Kim evinden çıkarken;


'Bismillah, tevekkeltü Alallah ve la havle ve la kuvvete illa billah' diye dua ederse , o kimseye: '' Hidayete eriştirildin, yeterli kılındın, korundun,'' denilir. Şeytan ondan uzaklaşır'' 

Hadis, Hasen hadistir. (Tirmizi)

Rehberimiz, Peygamber efendimizin de buyurduğu gibi, yapacağımız her işte ve hayatımızın her noktasında yalnız değiliz, Allah-ü Teala her zaman yanımızda. Dünyevi işlerimizde kendi tedbirlerimizi aldıktan sonra Allah' tevekkül etmekten başka yapacağımız bir şey olamaz. 

Hayatımızın içinde, yapacağımız niyet için kendi önlemimzi almaz, olması için gayret sarf etmez, çalışmaz, sadece Allah'a sığınıyorum, Allah bana yardım eder demek, nefsimizi ve kendimizi kandırıp tembellikten başka birşey değildir.
Hayat içinde doğru işler yapıp, doğru kişi olduktan ve maddi- manevi isteklerin için dua ettikten sonra elbette Rahman ve Rahim olan Allah'ım yardımcımız olur.

Ama önce O'na hakkıyla kul olmayı bilmemiz lazım, Elbette Allah çok merhamet eden çok bağışlayandır. Fakat bizlerinde Allah'a dua etmek ve istemek için O'nun bizden razı olması için Kuran-ı Kerim'in ve Peygamberimizin yolundan sapmamak gerekiyor değilmi?




2 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yazı, blogunuz yeni olmasina rağmen çok güzel

    YanıtlaSil